• Powiatowy Konkurs Wiedzy o Tadeuszu Kościuszce i Powstaniu Kościuszkowskim

• Powiatowy Konkurs Wiedzy o Tadeuszu Kościuszce i Powstaniu Kościuszkowskim był przedsięwzięciem upamiętniającym 230. rocznicę insurekcji kościuszkowskiej i postać jej Naczelnika, wpisanym do kalendarza obchodów Roku Tadeusza Kościuszki - ogłoszonego przez TPZO. Celami konkursu było m.in. pogłębianie wiedzy o Tadeuszu Kościuszce, wydarzeniach historycznych z nim związanych i miejscach go upamiętniających oraz popularyzowanie wśród uczniów głoszonych przez niego uniwersalnych, ponadczasowych haseł, kształtowanie postaw patriotycznych i poczucia dumy z przeszłości naszej ojczyzny.       w Kobylej Górze.

Organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki w Kobylej Górze.

Finał odbył się 25 kwietnia 2024. Tego dnia w budynku naszej szkoły w odświętnej scenografii 26 uczniów kl. IV – VIII z 9 szkół podstawowych powiatu ostrzeszowskiego (Doruchów, Niedźwiedź, Rogaszyce, Rojów, Ostrzeszów - SP 1, SP 2, Kobyla Góra, Mąkoszyce, Parzynów) przystąpiło do napisania testu (składającego się z 30 zadań otwartych)    ułożonego przez nauczycieli historii: M. Koźmińską i M. Mokrzyńską. Już w wyniku tej części eliminacji wyłoniono zwycięzców. Najlepszym uczestnikom przyznano nagrody za miejsca:               I - IV oraz 5 wyróżnień.

Oto zwycięzcy:

wyróżnienie – Michał Krawiec - SP 1 Ostrzeszów,

wyróżnienie - Hanna Sitek - SP Niedźwiedź,

wyróżnienie – Julian Wilk - SP Mąkoszyce,

wyróżnienie – Antonina Szajdak - SP 1 Ostrzeszów.

Gratulujemy!!!

Zgodnie z Regulaminem  w/w zwycięzcy konkursu otrzymali dyplomy i nagrody ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Ostrzeszowie, a wszyscy uczestnicy - broszury promujące gminę Kobyla Góra oraz upominki przywiezione przez gości z TPZO.

Swoją obecnością zaszczycił nas m.in. pan Lech Janicki – starosta powiatu ostrzeszowskiego, pani Magda Kułak – pełnomocnik starosty ds.kontaktów z mediami, przedstawiciele TPZO – panowie Grzesiak, Ogrodowski, i Mądry, pani Joanna Ciachera-Raduła – dyrektor Szkoły Podstawowej w Kobylej Górze i  pani Karolina Hodyjas-Małowiejska – dyrektor GZO.

Pyszny poczęstunek przygotowała Rada Rodziców, za co serdecznie dziękujemy.

• I miejsce w XXVI Powiatowym Konkursie ,,Poeci dzieciom – dzieci poetom’’

• W XXVI Powiatowym Konkursie "Poeci dzieciom - dzieci poetom" organizowanym przez Bibliotekę Publiczną Miasta i Gminy w Ostrzeszowie wziął udział uczeń kl. II b - Rafał Krasowski, który zaprezentował wiersze: ,, Ptasie radio” J. Tuwima  oraz  ,,Stefek Burczymucha” M. Konopnickiej. Utwory te przygotował pod kierunkiem pani D. Nóżki.

Rafał  zajął  I miejsce w kategorii klas I– II szkół podstawowych.

Gratulujemy!!!

• Wycieczka do Gniezna i Biskupina

Uczniowie klasy III a i III b we wtorek, 16 kwietnia udali się na wycieczkę do Gniezna i Biskupina. Celem wyprawy  było poznanie miejsc i zabytków związanych z początkami państwa polskiego. Najpierw wyruszyliśmy do Gniezna – pierwszej stolicy Polski. Na wzgórzu Lecha przystanęliśmy, gdzie według znanej legendy prawdopodobnie znajdowało się gniazdo orła, a teraz stoi pomnik Bolesława Chrobrego. Nasza pani przewodnik oprowadziła nas po słynnej Katedrze Gnieźnieńskiej. Tam też wysłuchaliśmy wspaniałej opowieści o Drzwiach Gnieźnieńskich, na których jak w księdze zapisano historię życia św. Wojciecha. Następnym punktem na trasie naszej wycieczki był Biskupin.

Obejrzeliśmy urokliwy skansen i dowiedzieliśmy się , jak żyli ludzie w epoce kamienia i wczesnego średniowiecza.W zrekonstruowanych chatach czekali  na nas rzemieślnicy prezentujący swoje wyroby min. broń, szaty, naczynia gliniane, narzędzia i rzeźby. Potem udaliśmy się na obiad do restauracji.

Wycieczka dostarczyła dzieciom  dużo wrażeń i niezapomnianych emocji, była „żywą lekcją historii”.

• Wycieczka do Karpacza klas 5

W dniach 18-19 kwietnia klasy 5 wzięły udział w wycieczce do Karpacza oraz Szklarskiej Poręby. Pierwszego dnia zdobyliśmy Zamek Chojnik w Sobieszowie, gdzie mogliśmy podziwiać panoramę Karkonoszy. Następnie udaliśmy się do Szklarskiej Poręby na krótki spacer oraz zobaczyliśmy przepiękny Wodospad Szklarki. Kolejnego dnia w Karpaczu odwiedziliśmy Zaporę na Łomnicy, a następnie największy zabytek tego miejsca – Świątynię Wang. Po krótkim spacerze, zjedzeniu kilku oscypków z grilla, bitwie na śnieżki, udaliśmy się do Jeleniej Góry. Tam przeszliśmy Małym Traktatem Śródmiejskim, gdzie nasz przewodnik opowiadał nam o najważniejszych zabytkach tego miasta. W dwa dni zrobiliśmy tysiące kroków, poznając perełki Karkonoszy. Wyjazd zdecydowanie zaliczamy do udanych!

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji

• Pasowanie na czytelnika

• 9 kwietnia 2024  uczniowie klas pierwszych naszej szkoły uczestniczyli w  uroczystości pasowania na czytelnika. Spotkanie miało miejsce w szkolnej bibliotece. Najmłodsi uczniowie poznali wiersz  Czytanie, ach czytanie... . Następnie z dużym zainteresowaniem wysłuchali Bajki o rybaku i złotej rybce  (autorstwa braci Grimm). Wykorzystując teatrzyk  kamishibai, przedstawiły ją dzieciom: pani Joanna Ciachera – Raduła – dyrektor szkoły, pani Katarzyna Gorzelańczyk – wicedyrektor i prowadząca spotkanie – Małgorzata Koźmińska – nauczyciel bibliotekarz.

Uczniowie klas pierwszych wraz z paniami nauczycielkami – Anną Dembną i Izabelą Walczak przygotowali na tę uroczystość specjalne wiersze i piosenkę. Naszym najmłodszym czytelnikom zostały wręczone książki przysłane z MEN, dyplomy i słodkości ufundowane przez SU. Pamiątkowe zdjęcie zakończyło to miłe spotkanie, po którym w następnego dnia pierwszoklasiści odwiedzili szkolną bibliotekę.

• KANGUR MATEMATYCZNY

• W dniu 21 marca odbyła się kolejna edycja Międzynarodowego Konkursu KANGUR MATEMATYCZNY. Tradycyjnie jest to trzeci czwartek miesiąca. Dzień wspólny dla wszystkich krajów biorących udział w tych zawodach. Ze Szkoły Podstawowej w Kobylej Górze do konkursu przystąpiło 33 uczniów, o 9 więcej niż rok temu. Dzieci rozwiązywały test wyboru. Miały na to 75minut. Konkurs rozegrany został w trzech kategoriach:

Żaczek (klasy  II)

Maluch (klasy III i IV)

Beniamin (klasy V i VI)

Kadet(klasy VII)

Każdy uczestnik otrzymał drobny upominek – tangram chiński. Wszystkim życzymy wysokich wyników.

• Pierwszy Dzień Wiosny w naszej szkole

• 21 marca to kolejna wyjątkowa data w kalendarzu roku szkolnego. W tym dniu, uczniowie klas I-VIII pożegnali zimę i przywitali wiosnę – to był bardzo intensywny dzień. Pierwszym punktem programu było przygotowanie w klasach wiosennych kanapek, były kolorowe i smakowały wyśmienicie bo wiadomo ,,Śniadanie daje moc”. Następnie w Sali gimnastycznej po raz pierwszy w naszej szkole Samorząd Szkolny zorganizował turniej tenisa stołowego. Uczestnicy rozgrywek otrzymali dyplomy oraz słodki upominek, a medale zostały wręczone osobom, które zajęły pierwsze miejsce w różnej kategorii wiekowej. Potem wybraliśmy się na pochód z gaikami po pobliskiej okolicy.  Po powrocie uczniowie klasy 1b i 3a wykonali ogródki klasowe. W połączeniu z obchodami Pierwszego Dnia Wiosny, świętowaliśmy również Dzień liczby Pi. Uczniowie wszystkich klas najpierw posłuchali informacji o tym święcie, o liczbie Pi i tradycjach z nią związanych a później dziarsko przystąpili do zadań i konkursów. Przygotowywali wiosenne kanapki, na których zagościła literka Pi, z zapałem szukali w szkolnych zakamarkach zwiastunów wiosny - ukrytych robaczków, rozwiązywali rebusy, sudoku, zagadki matematyczne, eksperymentowali z kołem i trenowali sprawne kręcenie bączkiem. Była zabawa i rywalizacja. Zwycięzcą została klasa 7b i to do nich trafiła słodka nagroda - pyszny tort. Dla pozostałych klas też choć dobrego się znalazło- wszyscy uczniowie poczęstowali się dekorowanymi w Pi ciasteczkami. Dzięki znalezionym robaczkom udało się odgadnąć hasło dzisiejszego dnia: "W matematyce nie ma drogi specjalnej dla królów". W tym roku oprócz powitania wiosny, uczniowie naszej szkoły aktywnie włączyli się w obchody Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa – Dnia Kolorowej Skarpetki. Kolorowe skarpetki to symbol solidaryzowania się z chorymi na Zespół Downa. Jako wyraz akceptacji, tolerancji, wrażliwości i szacunku uczniowie naszej szkoły wraz nauczycielami założyli kolorowe skarpetki – „nie do pary”. Zakładając kolorową skarpetkę zwrócili na siebie uwagę, a tym samym zwrócili uwagę na problemy ludzi chorych na Zespół Downa. Bardzo dziękujemy uczniom oraz wychowawcom klas I-IV za wykonanie kolorowych skarpetek, które zostały wykorzystane do ozdobienia auli szkolnej.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji😊

• „Znani i lubiani poeci – dzieciom”

• 15 marca br. w Szkole Podstawowej w Kobylej Górze odbył się Gminny Konkurs Recytatorski. Uczniowie młodsi mieli do wyboru wiersze Ewy Szelburg--Zarembiny, Juliana Tuwima, Jana Brzechwy, a uczniowie starsi – ks. Jana Twardowskiego, Leopolda Staffa, Aleksandra Fredry. Komisja konkursowa w składzie: Pani Maria Koperdowska i Pani Alicja Lamek po wysłuchaniu recytacji 14 uczniów postanowiła nagrodzić następujące osoby:

• w kategorii klas I-IV:
            • I miejsce – Rafał Krasowski (SP Kobyla Góra),
            • II miejsce – Paweł Płuciennik (SP Parzynów)
            • III miejsce – Inga Matysiak (SP Kobyla Góra)
            • wyróżnienie – Natalia Obsadna (SP Kobyla Góra).
            • w kategorii klas V-VIII:
            • I miejsce – Bartosz Chlebosz (SP Mąkoszyce),
            • II miejsce – Krystian Gałęcki (SP Mąkoszyce),
            • III miejsce – Pola Fiołka (SP Kobyla Góra),
            • wyróżnienia: Lena Wiśniewska (SP Parzynów), Lena Janiszewska   (SP Kobyla Góra).

Organizatorzy konkursu serdecznie dziękują uczniom za udział w konkursie, a nauczycielom za ich przygotowanie. Miejmy nadzieję, że miłośników poezji nie zabraknie i spotkamy się znowu za rok.

G.Grzesik

• Wycieczka do Wrocławia

• 5 marca 2024 roku klasa 3 a i 3 b pojechała na wycieczkę do Wrocławia. Na początku odwiedziliśmy Teatr Lalek, gdzie obejrzeliśmy spektakl pt. „Czarodziejski flet”. Sztuka ta powstała na podstawie opery Mozarta opowiadającej o magicznej sile muzyki. Był to doskonały początek przygody z muzyką klasyczną. Następnie udaliśmy się do Centrum Edukacji Ekologicznej - Hydropolis. Zwiedzanie rozpoczęło się od projekcji filmu o powstaniu wody na naszej planecie. Potem pani przewodnik oprowadziła uczniów przez kolejne strefy poświęcone wodzie. Poznaliśmy historię inżynierii wody, metody gospodarowania oraz system jej oczyszczania. W czasie pobytu w Hydropolis uczniowie uczestniczyli także w warsztatach pt. „W krainie kolorów”. Podczas zajęć dzieci miały okazję wykonać eksperymenty, np. tworząc tęczę w próbówce. To idealna okazja, aby dowiedzieć się, w jaki sposób powstaje tzw. wielobarwny łuk oraz czym jest pryzmat i jakie ma zastosowanie. Wycieczkę zaliczmy do kolejnych udanych wyjazdów integracyjnych. Wróciliśmy z niej bogatsi o nowe doznania oraz wiedzę.

Jednocześnie miło nam poinformować, że klasa 3 b otrzymała VOUCHER na kwotę 1500 zł za zajęcie 1 miejsca w konkursie na spot ekologiczny „Ochrona środowiska w Gminie Kobyla Góra” organizowanym przez Stowarzyszenie „Na Rzecz Rozwoju Gminy Kobyla Góra”. Pieniądze zostały przeznaczone na tę wycieczkę.

• Sukcesy naszych uczniów w Igrzyskach Wiedzy u Kościuszki

• Tradycyjnie już uczniowie naszej szkoły z dużym zaangażowaniem  uczestniczyli w tegorocznych „Igrzyska Wiedzy u Kościuszki” - konkursach organizowanych przez Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Sycowie. Do finału zakwalifikowali się: z matematyki – Aleksandra Moroczko (konkurs „Stereomatria 4.Starcie”), z geografii – Kacper Hoja, Mateusz Walczybok i Oskar Dukiewicz (konkurs „Globus”). Laureatami zostali: Kacper Hoja – 1 miejsce (geografia) oraz Oskar Dukiewicz – 3 miejsce (geografia). Gratulacje!

• Gminny konkurs na spot ekologiczny "Ochrona środowiska w gminie Kobyla Góra"

• Kolejna porcja dobrych wiadomości!

Wyniki gminnego konkursu na nakręcenie spotu ekologicznego „Ochrona środowiska w gminie Kobyla Góra” zostały oficjalnie ogłoszone!

Miło nam poinformować, że klasa 3b pod opieką p. Grażyny Chowańskiej zajęła I miejsce (w kategorii klas 1-4) wygrywając voucher na kwotę 1500zł, a klasa 5b pod opieką p. Emilii Zacharzewskiej zajęła II miejsce (w kategorii klas 5-8) wygrywając voucher na wyjście towarzyskie.

Serdecznie gratulujemy talentu młodym aktorom, a @ dziękujemy za możliwość udziału w konkursie oraz przygotowanie atrakcyjnych nagród.

• Trenuj Bycie Dobrym

• Miło nam poinformować, że nasza szkoła brała udział w projekcie pod patronatem „Trenuj bycie dobrym”, a praca pani Izabeli Walczak zdobyła główną nagrodę w konkursie „Football3 odkrywamy superMOCE”. Zadanie poległo na przeprowadzeniu lekcji z footballu zawierającej super moc czyli uczącej takiej wartości jak: szacunek, współpraca, równość, odpowiedzialność, pomaganie, empatia, uczciwość, komunikacja. Projekt był realizowany w klasie 1b i jest świetnym doświadczeniem przede wszystkim dlatego, że można go wprowadzać nie tylko na zajęciach z footballu, ale także w strefie edukacyjnej. Gratulujemy również panu Sebastianowi Gawronowi, który uzyskał wyróżnienie i tym samym certyfikat mediatora. Więcej informacji o projekcie można uzyskać wpisując na stronie Facebooka lub Instagrama hasło: „Trenuje bycie dobrym”.

#TrenujBycieDobrym

• Wizyta w Teatrze Lalek we Wrocławiu

• Z początkiem lutego klasy pierwsze odbyły swoją daleką podróż do Wrocławskiego Teatru Lalek. Tam zobaczyły spektakl pt. "Skarpety i papiloty" o rodzinie lisków przygotowujących się do nowej sytuacji - do powrotu mamy do pracy.  Dzieci mogły przekonać się, że chociaż wielka zmiana przyniosła kilka katastrof to jednak przy podziale obowiązków wszystko jest możliwe.

• Wizyta w DPS w Marszałkach

• nia 06.02.2024r. uczniowie klas drugich udali się do Domu Pomocy Społecznej do Marszałek. Podopieczni ośrodka z nieskrywaną radością obejrzeli program artystyczny przygotowany przez małych aktorów z okazji Dnia Babci i Dziadka. Dzieci zaprezentowały swoje umiejętności wokalne, taneczne i aktorskie. Spotkaliśmy się z cudownym przyjęciem,
            a w podziękowaniu za występ zostaliśmy zaproszeni na słodki poczęstunek. Mieliśmy także okazję bliżej poznać i obejrzeć miejsce, w którym mieszkają podopieczni placówki. Istotnym celem wizyty w Domu Opieki było również uwrażliwienie dzieci na los drugiego człowieka, zwrócenie uwagi na otaczający nas świat oraz na możliwość jego zmiany poprzez czynienie dobra na rzecz ludzi szczególnie go potrzebujących. Wyjazd był dla wszystkich prawdziwą lekcją wychowawczą, która uczy szacunku i życzliwości dla drugiego człowieka.

• Uroczyste spotkanie z okazji Dnia Babci i Dziadka

• Babcia i Dziadek to słowa, kojarzące się każdemu z ciepłem, miłością i wszystkim co dobre.    W dniu 02 lutego 2024 roku w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji Dnia Babci i Dziadka. Uczniowie przygotowali program artystyczny, aby podziękować babciom
            i dziadkom za dobro i wyrazić swoją miłość. Występ małych aktorów wprawił wszystkich
            w radosny nastrój. Dzieci zostały nagrodzone gromkimi brawami, po czym udały się do swoich babć i dziadków z życzeniami i miłym upominkiem. Uśmiech, radość i duma, które towarzyszyły tej wyjątkowej uroczystości dały wyraz tego, jak ważne są takie chwile w życiu każdego z nas. Mamy nadzieję, że ten radosny dzień na długo pozostanie w pamięci zarówno dzieci, jak i dziadków.

Dziękujemy rodzicom, którzy dodatkowo - ochoczo i z uśmiechem - zaangażowali się
            w przygotowanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka.

• Występ uczniów podczas 32.Finału WOŚP w Kobylej Górze

• W niedzielę 28 stycznia 2024 r. uczniowie klas drugich z naszej szkoły po raz kolejny zaprezentowali na scenie swoje talenty taneczne - podczas 32. Finału WOŚP w Kobylej Górze. Dziękujemy dzieciom za piękny występ i zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z tego wydarzenia!

• Zabawa karnawałowa w naszej szkole

• Karnawał to miła, szalona, pełna  wrażeń, kolorów, dźwięków, smaków i zabaw tradycja, nie tylko dla dorosłych. Bal karnawałowy jest atrakcją bardzo lubianą również przez młodsze dzieci, dostarcza im wielu przeżyć i radości. Tak też było u nas, w dniu 15 stycznia 2024 roku.  Na pięknie udekorowanej auli szkolnej pojawiły się kolorowe postaci. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek. Na auli podczas pląsów było bardzo kolorowo, wszyscy bawili się wesoło, uśmiech nie znikał z twarzy .

Podczas dyskoteki najlepszym hitem okazała się "belgijka", którą odtańczyło większość starszych uczestników.

• Gminny Konkurs Języka Angielskiego English Fun

• Dnia 18 stycznia w naszej szkole odbyła się kolejna edycja Gminnego Konkursu Języka Angielskiego English Fun. Do rywalizacji przystąpiły trzy 3-osobowe drużyny ze szkół podstawowych z naszej gminy. Uczniowie przez 1,5 godziny zmagali się z zadaniami sprawdzającymi meandry ich wiedzy.

Jednocześnie mino nam poinformować, że nasz zespół w składzie:

Aleksandra Moroczko – VIIb

Kinga Pawełka – VIIb

Kacper Hoja - VIIb

zajął I miejsce.

Wszystkim uczniom oraz nauczycielom przygotowującym uczniów do wzięcia udziału bardzo dziękujemy, gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów w nauce języka angielskiego :)

• Jubileuszowy Konkurs Ortograficzny

• Dnia 15 grudnia br. w naszej szkole odbył się Jubileuszowy Konkurs Ortograficzny. Do rywalizacji przystąpiło 32 uczniów z 10 szkół powiatu ostrzeszowskiego. Po napisaniu i sprawdzeniu dyktanda komisja ogłosiła wyniki. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie: Pola Fiołka i Colin Grądys z klasy 6b, Barbara Maciej z klasy 7b oraz Michalina Miszkieło z klasy ósmej. Cieszymy się z ich udziału, a serdecznie gratulujemy Michalinie, której udało się zdobyć wyróżnienie w kategorii klas 7-8.