• Udział kl. I b w XV edycji "Akademii Bezpiecznego Puchatka"

• Klasa 1B właśnie zakończyła XV edycję „Akademii Bezpiecznego Puchatka”- ogólnopolskiego programu edukacyjnego. Celem akcji jest pokazanie dzieciom, jak unikać zagrożeń podczas codziennych aktywności na dworze, w  domu, w szkole, w Internecie i w relacji z rówieśnikami. Tegoroczna edycja programu, opiera się na przekazie, który mówi, że każdy z nas, niezależnie od wieku, dbając o swoje bezpieczneństwo lub innych, może zostać superboheterem.

• Akademia z okazji Święta Konstytucji 3 Maja

• 26 kwietnia w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji Święta Konstytucji 3 Maja. Rozpoczęto go odśpiewaniem hymnu. Następnie w części artystycznej przypomniano najważniejsze wydarzenia z tego czasu.  Nie zapomniano również uczcić naszych barw narodowych w tańcu z flagami. Ta lekcja historii pozwoli na pewno utrwalić jedno z najważniejszych wydarzeń z naszej historii - Uchwalenie Konstytucji 3 Maja. Uroczystośc przygotowali uczniowie z kl.6 a i 8 pod kierunkiem pani Anety Marczak-Biedy, o oprawę muzyczną zadbał pan Rafał Hoja.

• Udział w akcji charytatywnej Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo

• 22 kwietnia na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi. W tym dniu różne organizacje przeprowadzają szereg akcji, których celem jest promowanie ekologicznych postaw. W naszej szkole, to wyjątkowe święto zostało połączone z akcją charytatywną Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo. Fundacja ta wspomaga edukację dzieci i młodzieży, a jej misją jest kształtowanie  świadomego patrioty i obywatela w działaniu społecznym. Wspólnie udało nam się zebrać około 500 kg. odzieży! Z niecierpliwością czekamy na ogłoszenie wyników, które zostaną opublikowane 17 czerwca 2024r. Dziękujemy za tak duży odzew w zbiórce i prosimy o trzymanie kciuków za wygraną.

• Międzynarodowe Święto Ziemi

• Międzynarodowe Święto Ziemi obchodzone jest 22 kwitenia. Głośno się wtedy mówi o ekologicznych problemach naszej plantey i o zagrożeniach związanych z zanieczyszczeniem środowiska. Obchody Dnia Ziemi w naszej szkole odbyły się 26 kwietnia pod hasłem: „Jak należy dbać o najbliższe środowisko?”. Uczniowie klas 1-3 spotkali się w hali gimnastycznej, aby obejrzeć scenkę w wykonaniu klasy 1a, a następnie przeszlismy do konkursu o wiedzy o ekologii. Najwięcej punktów zdobyły klasy 2a, 2b i 3a. Na zakończenie obchodów Dnia Ziemi zostały także wręczone nagrody indywidulne dla zwycięzców konkursu plastycznego pod tym samym hasłem. Tutaj nagrody zdobyli:

I miejsce: Aleksander Kempa 3a,

II miejsce: Martyna Chowańska 2b,

II miejsce: Aleksandra Paprocka 1b;

wyróżnienia:

Filip Łuszczek 1a,

Antoni Kempa 1a,

Julia Szych 3a.

Wszystkim uczestnikom i laureatom konkursu gratulujemy.

• Klasa 6 b w stolicy Wielkopolski

• Dnia 26 kwietnia br. klasa 6b udała się na wycieczkę do Poznania.
            Na początku zwiedzaliśmy miasto z przewodnikiem, widzieliśmy m.in. trykające się w południe słynne koziołki na wieży poznańskiego ratusza.
            Następnie w Rogalowym Muzeum braliśmy udział w warsztatach wypieku rogali oraz poznaliśmy legendy tego regionu. Mogliśmy też skosztować tych
            specjałów, które okazały się wyśmienite. Na koniec oglądaliśmy w Multikinie
            film familijny „Za duży na bajki 2”.
            Podróż pociągiem oraz tramwajem bardzo nam się podobała. Cieszymy
            się, że mogliśmy bliżej poznać stolicę Wielkopolski. Kto wie, może ktoś z nas
            będzie tam kiedyś studiował lub mieszkał?

• Powiatowy Konkurs Wiedzy o Tadeuszu Kościuszce i Powstaniu Kościuszkowskim

• Powiatowy Konkurs Wiedzy o Tadeuszu Kościuszce i Powstaniu Kościuszkowskim był przedsięwzięciem upamiętniającym 230. rocznicę insurekcji kościuszkowskiej i postać jej Naczelnika, wpisanym do kalendarza obchodów Roku Tadeusza Kościuszki - ogłoszonego przez TPZO. Celami konkursu było m.in. pogłębianie wiedzy o Tadeuszu Kościuszce, wydarzeniach historycznych z nim związanych i miejscach go upamiętniających oraz popularyzowanie wśród uczniów głoszonych przez niego uniwersalnych, ponadczasowych haseł, kształtowanie postaw patriotycznych i poczucia dumy z przeszłości naszej ojczyzny.          Organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa im. T. Kościuszki w Kobylej Górze.

Finał odbył się 25 kwietnia 2024. Tego dnia w budynku naszej szkoły w odświętnej scenografii 26 uczniów kl. IV – VIII z 9 szkół podstawowych powiatu ostrzeszowskiego (Doruchów, Niedźwiedź, Rogaszyce, Rojów, Ostrzeszów - SP 1, SP 2, Kobyla Góra, Mąkoszyce, Parzynów) przystąpiło do napisania testu (składającego się z 30 zadań otwartych) ułożonego przez nauczycieli historii: M. Koźmińską i M. Mokrzyńską. Już w wyniku tej części eliminacji wyłoniono zwycięzców. Najlepszym uczestnikom przyznano nagrody za miejsca:I - IV oraz 5 wyróżnień.

Oto zwycięzcy:

wyróżnienie – Michał Krawiec - SP 1 Ostrzeszów,

wyróżnienie - Hanna Sitek - SP Niedźwiedź,

wyróżnienie – Julian Wilk - SP Mąkoszyce,

wyróżnienie – Antonina Szajdak - SP 2 Ostrzeszów.

Gratulujemy!!!

Zgodnie z Regulaminem  w/w zwycięzcy konkursu otrzymali dyplomy i nagrody ufundowane przez Starostwo Powiatowe w Ostrzeszowie, a wszyscy uczestnicy - broszury promujące gminę Kobyla Góra oraz upominki przywiezione przez gości z TPZO.

Swoją obecnością zaszczycił nas m.in. pan Lech Janicki – starosta powiatu ostrzeszowskiego, pani Magda Kułak – pełnomocnik starosty ds.kontaktów z mediami, przedstawiciele TPZO – panowie Grzesiak, Ogrodowski i Mądry, pani Joanna Ciachera-Raduła – dyrektor Szkoły Podstawowej w Kobylej Górze i  pani Karolina Hodyjas-Małowiejska – dyrektor GZO.

Pyszny poczęstunek przygotowała Rada Rodziców, za co serdecznie dziękujemy. :)

• I miejsce w XXVI Powiatowym Konkursie ,,Poeci dzieciom – dzieci poetom’’

• W XXVI Powiatowym Konkursie "Poeci dzieciom - dzieci poetom" organizowanym przez Bibliotekę Publiczną Miasta i Gminy w Ostrzeszowie wziął udział uczeń kl. II b - Rafał Krasowski, który zaprezentował wiersze: ,, Ptasie radio” J. Tuwima  oraz  ,,Stefek Burczymucha” M. Konopnickiej. Utwory te przygotował pod kierunkiem pani D. Nóżki.

Rafał  zajął  I miejsce w kategorii klas I– II szkół podstawowych.

Gratulujemy!!!

• Wycieczka do Gniezna i Biskupina

Uczniowie klasy III a i III b we wtorek, 16 kwietnia udali się na wycieczkę do Gniezna i Biskupina. Celem wyprawy  było poznanie miejsc i zabytków związanych z początkami państwa polskiego. Najpierw wyruszyliśmy do Gniezna – pierwszej stolicy Polski. Na wzgórzu Lecha przystanęliśmy, gdzie według znanej legendy prawdopodobnie znajdowało się gniazdo orła, a teraz stoi pomnik Bolesława Chrobrego. Nasza pani przewodnik oprowadziła nas po słynnej Katedrze Gnieźnieńskiej. Tam też wysłuchaliśmy wspaniałej opowieści o Drzwiach Gnieźnieńskich, na których jak w księdze zapisano historię życia św. Wojciecha. Następnym punktem na trasie naszej wycieczki był Biskupin.

Obejrzeliśmy urokliwy skansen i dowiedzieliśmy się , jak żyli ludzie w epoce kamienia i wczesnego średniowiecza.W zrekonstruowanych chatach czekali  na nas rzemieślnicy prezentujący swoje wyroby min. broń, szaty, naczynia gliniane, narzędzia i rzeźby. Potem udaliśmy się na obiad do restauracji.

Wycieczka dostarczyła dzieciom  dużo wrażeń i niezapomnianych emocji, była „żywą lekcją historii”.

• Wycieczka do Karpacza klas 5

W dniach 18-19 kwietnia klasy 5 wzięły udział w wycieczce do Karpacza oraz Szklarskiej Poręby. Pierwszego dnia zdobyliśmy Zamek Chojnik w Sobieszowie, gdzie mogliśmy podziwiać panoramę Karkonoszy. Następnie udaliśmy się do Szklarskiej Poręby na krótki spacer oraz zobaczyliśmy przepiękny Wodospad Szklarki. Kolejnego dnia w Karpaczu odwiedziliśmy Zaporę na Łomnicy, a następnie największy zabytek tego miejsca – Świątynię Wang. Po krótkim spacerze, zjedzeniu kilku oscypków z grilla, bitwie na śnieżki, udaliśmy się do Jeleniej Góry. Tam przeszliśmy Małym Traktatem Śródmiejskim, gdzie nasz przewodnik opowiadał nam o najważniejszych zabytkach tego miasta. W dwa dni zrobiliśmy tysiące kroków, poznając perełki Karkonoszy. Wyjazd zdecydowanie zaliczamy do udanych!

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji

• Pasowanie na czytelnika

• 9 kwietnia 2024  uczniowie klas pierwszych naszej szkoły uczestniczyli w  uroczystości pasowania na czytelnika. Spotkanie miało miejsce w szkolnej bibliotece. Najmłodsi uczniowie poznali wiersz  Czytanie, ach czytanie... . Następnie z dużym zainteresowaniem wysłuchali Bajki o rybaku i złotej rybce  (autorstwa braci Grimm). Wykorzystując teatrzyk  kamishibai, przedstawiły ją dzieciom: pani Joanna Ciachera – Raduła – dyrektor szkoły, pani Katarzyna Gorzelańczyk – wicedyrektor i prowadząca spotkanie – Małgorzata Koźmińska – nauczyciel bibliotekarz.

Uczniowie klas pierwszych wraz z paniami nauczycielkami – Anną Dembną i Izabelą Walczak przygotowali na tę uroczystość specjalne wiersze i piosenkę. Naszym najmłodszym czytelnikom zostały wręczone książki przysłane z MEN, dyplomy i słodkości ufundowane przez SU. Pamiątkowe zdjęcie zakończyło to miłe spotkanie, po którym w następnego dnia pierwszoklasiści odwiedzili szkolną bibliotekę.

• KANGUR MATEMATYCZNY

• W dniu 21 marca odbyła się kolejna edycja Międzynarodowego Konkursu KANGUR MATEMATYCZNY. Tradycyjnie jest to trzeci czwartek miesiąca. Dzień wspólny dla wszystkich krajów biorących udział w tych zawodach. Ze Szkoły Podstawowej w Kobylej Górze do konkursu przystąpiło 33 uczniów, o 9 więcej niż rok temu. Dzieci rozwiązywały test wyboru. Miały na to 75minut. Konkurs rozegrany został w trzech kategoriach:

Żaczek (klasy  II)

Maluch (klasy III i IV)

Beniamin (klasy V i VI)

Kadet(klasy VII)

Każdy uczestnik otrzymał drobny upominek – tangram chiński. Wszystkim życzymy wysokich wyników.

• Pierwszy Dzień Wiosny w naszej szkole

• 21 marca to kolejna wyjątkowa data w kalendarzu roku szkolnego. W tym dniu, uczniowie klas I-VIII pożegnali zimę i przywitali wiosnę – to był bardzo intensywny dzień. Pierwszym punktem programu było przygotowanie w klasach wiosennych kanapek, były kolorowe i smakowały wyśmienicie bo wiadomo ,,Śniadanie daje moc”. Następnie w Sali gimnastycznej po raz pierwszy w naszej szkole Samorząd Szkolny zorganizował turniej tenisa stołowego. Uczestnicy rozgrywek otrzymali dyplomy oraz słodki upominek, a medale zostały wręczone osobom, które zajęły pierwsze miejsce w różnej kategorii wiekowej. Potem wybraliśmy się na pochód z gaikami po pobliskiej okolicy.  Po powrocie uczniowie klasy 1b i 3a wykonali ogródki klasowe. W połączeniu z obchodami Pierwszego Dnia Wiosny, świętowaliśmy również Dzień liczby Pi. Uczniowie wszystkich klas najpierw posłuchali informacji o tym święcie, o liczbie Pi i tradycjach z nią związanych a później dziarsko przystąpili do zadań i konkursów. Przygotowywali wiosenne kanapki, na których zagościła literka Pi, z zapałem szukali w szkolnych zakamarkach zwiastunów wiosny - ukrytych robaczków, rozwiązywali rebusy, sudoku, zagadki matematyczne, eksperymentowali z kołem i trenowali sprawne kręcenie bączkiem. Była zabawa i rywalizacja. Zwycięzcą została klasa 7b i to do nich trafiła słodka nagroda - pyszny tort. Dla pozostałych klas też choć dobrego się znalazło- wszyscy uczniowie poczęstowali się dekorowanymi w Pi ciasteczkami. Dzięki znalezionym robaczkom udało się odgadnąć hasło dzisiejszego dnia: "W matematyce nie ma drogi specjalnej dla królów". W tym roku oprócz powitania wiosny, uczniowie naszej szkoły aktywnie włączyli się w obchody Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa – Dnia Kolorowej Skarpetki. Kolorowe skarpetki to symbol solidaryzowania się z chorymi na Zespół Downa. Jako wyraz akceptacji, tolerancji, wrażliwości i szacunku uczniowie naszej szkoły wraz nauczycielami założyli kolorowe skarpetki – „nie do pary”. Zakładając kolorową skarpetkę zwrócili na siebie uwagę, a tym samym zwrócili uwagę na problemy ludzi chorych na Zespół Downa. Bardzo dziękujemy uczniom oraz wychowawcom klas I-IV za wykonanie kolorowych skarpetek, które zostały wykorzystane do ozdobienia auli szkolnej.

Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji😊

• „Znani i lubiani poeci – dzieciom”

• 15 marca br. w Szkole Podstawowej w Kobylej Górze odbył się Gminny Konkurs Recytatorski. Uczniowie młodsi mieli do wyboru wiersze Ewy Szelburg--Zarembiny, Juliana Tuwima, Jana Brzechwy, a uczniowie starsi – ks. Jana Twardowskiego, Leopolda Staffa, Aleksandra Fredry. Komisja konkursowa w składzie: Pani Maria Koperdowska i Pani Alicja Lamek po wysłuchaniu recytacji 14 uczniów postanowiła nagrodzić następujące osoby:

• w kategorii klas I-IV:
            • I miejsce – Rafał Krasowski (SP Kobyla Góra),
            • II miejsce – Paweł Płuciennik (SP Parzynów)
            • III miejsce – Inga Matysiak (SP Kobyla Góra)
            • wyróżnienie – Natalia Obsadna (SP Kobyla Góra).
            • w kategorii klas V-VIII:
            • I miejsce – Bartosz Chlebosz (SP Mąkoszyce),
            • II miejsce – Krystian Gałęcki (SP Mąkoszyce),
            • III miejsce – Pola Fiołka (SP Kobyla Góra),
            • wyróżnienia: Lena Wiśniewska (SP Parzynów), Lena Janiszewska   (SP Kobyla Góra).

Organizatorzy konkursu serdecznie dziękują uczniom za udział w konkursie, a nauczycielom za ich przygotowanie. Miejmy nadzieję, że miłośników poezji nie zabraknie i spotkamy się znowu za rok.

G.Grzesik

• Wycieczka do Wrocławia

• 5 marca 2024 roku klasa 3 a i 3 b pojechała na wycieczkę do Wrocławia. Na początku odwiedziliśmy Teatr Lalek, gdzie obejrzeliśmy spektakl pt. „Czarodziejski flet”. Sztuka ta powstała na podstawie opery Mozarta opowiadającej o magicznej sile muzyki. Był to doskonały początek przygody z muzyką klasyczną. Następnie udaliśmy się do Centrum Edukacji Ekologicznej - Hydropolis. Zwiedzanie rozpoczęło się od projekcji filmu o powstaniu wody na naszej planecie. Potem pani przewodnik oprowadziła uczniów przez kolejne strefy poświęcone wodzie. Poznaliśmy historię inżynierii wody, metody gospodarowania oraz system jej oczyszczania. W czasie pobytu w Hydropolis uczniowie uczestniczyli także w warsztatach pt. „W krainie kolorów”. Podczas zajęć dzieci miały okazję wykonać eksperymenty, np. tworząc tęczę w próbówce. To idealna okazja, aby dowiedzieć się, w jaki sposób powstaje tzw. wielobarwny łuk oraz czym jest pryzmat i jakie ma zastosowanie. Wycieczkę zaliczmy do kolejnych udanych wyjazdów integracyjnych. Wróciliśmy z niej bogatsi o nowe doznania oraz wiedzę.

Jednocześnie miło nam poinformować, że klasa 3 b otrzymała VOUCHER na kwotę 1500 zł za zajęcie 1 miejsca w konkursie na spot ekologiczny „Ochrona środowiska w Gminie Kobyla Góra” organizowanym przez Stowarzyszenie „Na Rzecz Rozwoju Gminy Kobyla Góra”. Pieniądze zostały przeznaczone na tę wycieczkę.

• Sukcesy naszych uczniów w Igrzyskach Wiedzy u Kościuszki

• Tradycyjnie już uczniowie naszej szkoły z dużym zaangażowaniem  uczestniczyli w tegorocznych „Igrzyska Wiedzy u Kościuszki” - konkursach organizowanych przez Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Sycowie. Do finału zakwalifikowali się: z matematyki – Aleksandra Moroczko (konkurs „Stereomatria 4.Starcie”), z geografii – Kacper Hoja, Mateusz Walczybok i Oskar Dukiewicz (konkurs „Globus”). Laureatami zostali: Kacper Hoja – 1 miejsce (geografia) oraz Oskar Dukiewicz – 3 miejsce (geografia). Gratulacje!

• Gminny konkurs na spot ekologiczny "Ochrona środowiska w gminie Kobyla Góra"

• Kolejna porcja dobrych wiadomości!

Wyniki gminnego konkursu na nakręcenie spotu ekologicznego „Ochrona środowiska w gminie Kobyla Góra” zostały oficjalnie ogłoszone!

Miło nam poinformować, że klasa 3b pod opieką p. Grażyny Chowańskiej zajęła I miejsce (w kategorii klas 1-4) wygrywając voucher na kwotę 1500zł, a klasa 5b pod opieką p. Emilii Zacharzewskiej zajęła II miejsce (w kategorii klas 5-8) wygrywając voucher na wyjście towarzyskie.

Serdecznie gratulujemy talentu młodym aktorom, a @ dziękujemy za możliwość udziału w konkursie oraz przygotowanie atrakcyjnych nagród.

• Trenuj Bycie Dobrym

• Miło nam poinformować, że nasza szkoła brała udział w projekcie pod patronatem „Trenuj bycie dobrym”, a praca pani Izabeli Walczak zdobyła główną nagrodę w konkursie „Football3 odkrywamy superMOCE”. Zadanie poległo na przeprowadzeniu lekcji z footballu zawierającej super moc czyli uczącej takiej wartości jak: szacunek, współpraca, równość, odpowiedzialność, pomaganie, empatia, uczciwość, komunikacja. Projekt był realizowany w klasie 1b i jest świetnym doświadczeniem przede wszystkim dlatego, że można go wprowadzać nie tylko na zajęciach z footballu, ale także w strefie edukacyjnej. Gratulujemy również panu Sebastianowi Gawronowi, który uzyskał wyróżnienie i tym samym certyfikat mediatora. Więcej informacji o projekcie można uzyskać wpisując na stronie Facebooka lub Instagrama hasło: „Trenuje bycie dobrym”.

#TrenujBycieDobrym

• Wizyta w Teatrze Lalek we Wrocławiu

• Z początkiem lutego klasy pierwsze odbyły swoją daleką podróż do Wrocławskiego Teatru Lalek. Tam zobaczyły spektakl pt. "Skarpety i papiloty" o rodzinie lisków przygotowujących się do nowej sytuacji - do powrotu mamy do pracy.  Dzieci mogły przekonać się, że chociaż wielka zmiana przyniosła kilka katastrof to jednak przy podziale obowiązków wszystko jest możliwe.